Вівторок, 24 Листопада 2020
ОСТАННІ НОВИНИ:
Більшість батьків та вчителів підтримують статеве виховання в школі – дослідження
Часникове намисто від грипу: в одному із дитсадків дітей змусили носити “амулет” проти захворювань
Вчителі ходять на роботу з температурою: керівниця департаменту освіти закликає не вдаватися до таких кроків
Школи не є головним фактором передачі коронавірусу, – ЮНІСЕФ
Закривати не можна ризикувати: як працюють школи світу в другу хвилю COVID-19
Байдужість чи шок? Вчительку звинуватили, що не викликала швидку для хлопчика, який зламав ногу
Як зробити лепбук власноруч: легкий та сучасний засіб засвоєння знань в пізнавально-ігровій формі
Українські вчителі мають де дізнатися про використання цифрових пристроїв для навчання — PISA
Шкільні підручники без помилок: у ВР зареєстрували законопроєкт про якість навчальної літератури
Проти дистанційного навчання: в Італії школярка розпочала сидячий протест

Стандарт – це не ідеал, він має бути досяжним: що освітяни думають про профстандарт директора школи

Опубліковано:

Документ викликає чимало бурхливих дискусій в соціальних мережах.

У серпні цього року Міністерство освіти і науки оприлюднило проєкт професійного стандарту “Керівник закладу загальної середньої освіти”. У документі визначені компетентності директора школи та його обов’язки, які власне й викликали в соціальних мережах бурхливі дискусії серед освітян.

Більшість вважає, що перелік вимог професійного стандарту не відповідає реаліям сьогодення, він має бути досяжним для абсолютної більшості учнів та вчителів, а не відображати “нереальну реальність чи реальну нереальність”, зазначив про це педагог та освітній експерт Віктор Громовий:

Стандарт – це не ідеал, він має бути досяжним. Інакше результатом недосяжного стандарту буде демотивація і тих, хто вчить і тих, хто вчиться. Теж саме і з професійним стандартом директора школи. Те, що вони там (у МОН, – прим. Ред) нафантазували, можуть мати одиниці пасіонарних особистостей.

Розум мудреця, бачення майбутнього Нострадамуса, інтелект ученого – саме таким кваліфікаційним вимогам повинен відповідати директор школи, жартує пан Громовий на своїй сторінці у фейсбук.

Крім “нереальних” вимог професійного стандарту, є питання до самого змісту документу, зазначила про це Олена Онаць, к.п.н., старша наукова співробітниця, Президент Асоціації керівників шкіл України:

Завершується робота над професійним стандартом директора школи. Є ще питання до змісту документа, хоч і відбулося громадське обговорення. До подання проєкту у нас є ще трохи часу, щоб це був документ не тільки для контролю за діяльністю керівника. Ми хочемо, щоб це був інструмент і для професійного становлення та розвитку, і мірило потенційних сил для кандидатів, і захистом від необґрунтованих вимог, і стимулом до творчості та бажання працювати.

За словами пані Онаць, професійний стандарт є основним орієнтиром в управлінській діяльності директорів шкіл:

Це своєрідний вказівник для планування керівником самоосвіти та самовдосконалення, його індивідуального професійного розвитку.

Однак, так думають далеко не всі. У коментарях під дописом Олени Онаць освітяни пишуть, що вимоги проєкту профстандарту – це знущання над керівниками закладів освіти і здоровим глуздом:

На жаль, в системі освіти масовий протест неможливий. Кожен керівник має сам вирішувати, чи хоче він жити й працювати в атмосфері тотального маразму, – написала пані Оксана.

Інші користувачі додають, що авторам проєкту варто спочатку відвідати школу й попрацювати в ній кілька тижнів перш ніж створювати подібні документи.

Читайте також:  Про підвищення кваліфікації вчителів за рахунок відпустки

Джерело.

Поділитися

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Новини освітикерівники закладів, освіта, соцмережі